اهمیت لباس کار در برندینگ نام تجاری
هر زمانی صحبت از برندینگ و توسعه کسب و کار با توجه به شناخته تر شدن نام برند به میان می اید معمولا توجه به سمت هزینه های بسیار سرسام آور و نا متعارفی جلب میگردد که صاحبان کسب و کارها نه تنها میل و رغبتی به آن نشان نمیدهند بلکه اگر هم نسبت به این موضوع نگرشی مثبت داشته باشند بعد از مدتی تلاش در این حوزه و عدم نتیجه گیری مناسب به نوعی دچار سرخوردگی میشوند. در واقع این سرنوشت بسیاری از پروژه های برندینگ در فضایی است که مدیران معتقدند و یا در بعضی از حالت مجبور به سودآوری در بازه زمانی کوتاه مدت هستند.
درچنین شرایطی اما میتوان از روش هایی ساده تر و با صرف هزینه های کمتر نیز به منظور شروع حرکت در مسیر پرپیچ و خم برندینگ قدم برداشت. یکی از این روش ها توجه به شکا ظاهری است که مخاطبان و مشتریان شما از شما در ذهن دارند. برای به کمال رساندن این ذهنیت تلاش کردن نقطه شروعی برای حرکت در مسیر برندسازی است .
یکی از اقداماتی که به منظور تصویرسازی صحیح در ذهن مخاطبان و مشتریان به منظور برندسازی میبایست مد نظر شما قرار بگیرد استفاده از لباس فرم اداری مناسب است .
فراتر از بحث ست کردن مجموعه ای از البسه , لباس فرم اداری در نظر مشتری به ایجاد حس آگاهی از برند کمک مینماید.لباس کار و لباس فرم اداری برای آقایان معمولاً متشکل از کت وشلوار متحدالشکل و لباس فرم بانوان معمولا (در ایران) مانتو شلوار اداری است. فراهم آوردن احساس مباهات نسبت به اسم برند در نظر مشتریان و همچنین ایجاد حس اعتماد به نفس درمشتریان نسبت به انتخاب و استفاده از برند
شرکت از دیگر مزایای برند سازی برای شرکت به شمار میرود
در ادامه این مقاله کوتاه به صورت تیتر وار به چرایی اهمیت و تاثیرگذاری لباس فرم اداری برای برندینگ نکاتی را مطرح خواهیم کرد. امیدوارم تا انتهای ایم مسی رهمراه ما باشید :
آراستگی ظاهر و ایجاد احساس یکپارچگی در خدمات و محصولات در نظر مشتری :
هرچه ظاهری آراسته تر برای کارمندان و همکارانتان تدارک ببینید درواقع از دوجنبه حرکتی رو به جلو انجام داده اید. هم کارمندانتان از اینکه لباسی مناسب و شیک بر تن دارند احساس رضایت بهتری خواهند داشت و از این جهت که این افراد سفیران شما در مواجهه با مخاطبان هستند , این احساس خوشایند را در رفتار و همچنین در کلامشان به ایشان انتقال خواهند داد. و اینکه یکپارچگی ایجاد شده در ظاهر کسب و کار و تجارت شما میل به اطمینان نسبت به نام شما را در ذهن مشتریان افزایش خواهد داد. اصولا این روش یکپارچگی در خدمات و محصولات از شیوه هایی است که در بحث روز مدیریت کسب و کار موضوعی داغ و حائز اهمیت است.
ایجاد یکدلی و اتحاد و حس برابری در میان کارمندان
مثل یک تیم ورزشی هنگامی که بازیکنان پیراهن ورزشی مخصوص به تیم را تن میکنند و این یکپارچگی در ظاهرمنجر به ایجاد نوعی احساس اتحاد و تعریف هدفی مشترک میگردد ؛ یکی از اهدافی که لباس فرم اداری نیز دنبال میکند در واقع ایجاد احساس برابری و یکدلی در میان کارمندان است .
ایجاد احساس تعلق خاطر به شرکت
کارمندانی که نسبت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستند احساسی بهتر و حمایتی دارند به طور قطع نسبت به سایرینی که شاید بی تفاوت باشند مشتاقانه تر برای رسیدن شرکت به اهداف استراتژیکش تلاش خواهند کرد.
در همین راستا کارمندانی که لباس فرم شکیلی از طرف شرکت برای آنها طراحی, دوخته و خریداری شده است به برند شرکتی که برای آن کار میکنند افتخار خواهند کرد و احتمالا در هر مکانی که مجالی به آنها داده شود از شرکت و برند شما تعریف و تمجید میکنند و همین موضوع خود میتواند به منزله برداشتن گامی بزرگ در جهت برندسازی برای شرکت و کسب و کار شما تلقی گردد
نظرات
ارسال یک نظر